Sukces Flamengo w maratonie meczów w 2019 roku był jednym z głównych powodów, dla których przyjęto strategię lotów czarterowych. Logistyka opracowana przez klub i chwalona publicznie przez byłego trenera Jorge Jesusa, będzie kontynuowany w sekwencji, która została ogłoszona jeszcze bardziej wyczerpująca w 2020 roku.
Rubro-Negro podpisali umowę z liniami lotniczymi Azul na pierwsze dziesięć meczów Campeonato Brasileiro. Klub zawsze będzie miał do dyspozycji samolot podczas podróży i zapłaci średnio w tym początkowym pakiecie o 40% mniej niż w ubiegłym roku.
W 2019 roku, aż 80% lotów zespołu w sezonie było wyczarterowanych. W tym sezonie, Mengão tak wyliczyli, że wszystkie podróże odbędą się wyłącznie na rejsach dla delegacji Rubro-Negro. Nie jest to luksus, zwłaszcza w czasach pandemii i potrzeby większej kontroli nad uczęszczanym środowiskiem w celu przestrzegania protokołów bezpieczeństwa. Podobnie jak w dużych klubach europejskich, konieczne jest sprostanie wymaganiom piłkarzy i przyspieszenie regeneracji fizycznej między meczami.
Logistyka została zasugerowana i przygotowana przez Gabriela Skinnera w 2019 roku. Przy sekwencji meczów, zwłaszcza po przerwie w Copa América, kierownik zespołu rozmawiał z zawodnikami i rozumiał powody przewagi: dla drużyny jest lepiej wrócić zaraz po wyjazdowym meczu do Rio de Janeiro niż spać w hotelu, wstać bardzo wcześnie następnego dnia i wrócić do domu.
Preferuje się rozpoczęcie fizycznej regeneracji już podczas lotu, a kilka godzin później kontynuowanie odbudowy w centrum sportowym Ninho do Urubu. Na przykład podczas takich wyjazdów, piłkarze zwykle zajmują ostatnią połowę samolotu, każdy ma prawo do rzędu trzech siedzeń, na których mogą się położyć.
Początkowa część samolotu jest przeznaczona dla dyrekcji i sztabu szkoleniowego. I oczywiście nie ma potrzeby czekania na lotniskach, ponieważ samolot startuje zgodnie z potrzebami klubu.
Obniżenie kwoty o 40% w porównaniu do 2019 roku, jest uzasadnione z dwóch powodów: po pierwsze, w środku pandemii i przy wielu samolotach na stoczni, firmy mają większą potrzebę nadążania za mniejszym popytem pasażerów; po drugie, Flamengo cieszy się dobrą widocznością w chwili, gdy ma status aktualnego mistrza Brazylii i Ameryki Południowej.
W 2019 roku, Gabriel Skinner negocjował z Infraero i Rio Galeão, aby ustalić, aby delegacja miała miała specjalny dostęp w brazylijskich lotniskach bez konieczności przechodzenia przez lobby. Później zostało to rozszerzone na całą Amerykę Południową.
Początkowo Flamengo podpisało tylko pakiet dziesięciu meczów Campeonato Brasileiro z Azulem, właśnie dlatego, że nie ma jeszcze pełnej dokładności kalendarza w obliczu pandemii. Ale są plany, aby rozszerzyć współprace na wszystkie rozgrywki.
Istnieje również potrzeba oceny wyposażenia podróżnego w zależności od postępów w danych rozgrywkach i definicji sztabu szkoleniowego nowego trenera, Domènec Torrent.
Na przykład w 2019 roku, delegacja udała się do Fortalezy czarterowym lotem, aby zmierzyć się z Ceará na stadionie Castelão. Samolot czekał na delegację na lotnisku przez dwa dni, a następnie udał się prosto do Porto Alegre, gdzie Flamengo zagrało z Internacionalem, aby trzy dni później zagrać w ćwierćfinale Copa Libertadores.
W przeciwnym razie konieczne byłoby połączenie lotów, zwiększające zmęczenie zespołu. Wydaje się, że to rutyna. Ale sukces w piłce nożnej jest często uzależniony właśnie od małych, wielkich szczegółów.
- dodał: MentiX
- 06.08.2020; 23:15
- źródło: flaresenha.com
- foto: własne
Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze
Brak komentarzy
- Éverton Cebolinha
- Uraz: zerwanie ścięgna Achillesa w lewej nodze.
- Powrót: Marzec 2025.
- Matías Viña
- Uraz: zerwania więzadła krzyżowego przedniego prawego kolana.
- Powrót: Kwiecień 2025.
- Pedro
- Uraz: zerwania więzadła krzyżowego przedniego lewego kolana.
- Powrót: Maj 2025.